Westkust Palukaiki - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van mariette en rene lubbers - WaarBenJij.nu Westkust Palukaiki - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van mariette en rene lubbers - WaarBenJij.nu

Westkust Palukaiki

Door: mariette en rene

Blijf op de hoogte en volg mariette en rene

02 December 2014 | Nieuw Zeeland, Westport

28/11. Van Kaikoura vertrekken we naar Nelson. Onderweg stoppen we bij Ohao point waar we veel zeehonden spotten op het strand, geweldig. In de buurt van Blenheim rijden we door de wijnstreek en komen rond 15.00 aan bij onze Lodge. We gaan smiddags nog ven het dorp in en bezoeken een kerk die gebouwd is op de plek waar voeger Maoris woonden. En we bezoeken ook even de ontwerper/juwelier die DE RING heeft ontworpen en gemaakt heeft van Lord of the Rings.

29/11 We verlaten Nelson en gaan op weg naar Greymounth. De weg gaat door lansbouw akkers en nationale bossen. We maken en omweg via Westport om bij cape foulwind nog een kolonie zeehonden te spotten. Omdat het regent en hard waait rijden we verder naar Palukaiki via de kustweg. Daar zien we geweldige Limestone en Pancakes Rocks. Erg mooi en zeker vergelijkbaar met de 12 apostelen in Melbourne.